هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد ۱۴۵ یعنی بازه ناسالم برای همه افراد جامعه و در وضعیت قرمز قرار دارد.

آلودگی هوای تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا شاخص آلودگی هوای پایتخت، هم اکنون روی عدد ۱۴۵  یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. در ۲۴ ساعت گذشته نیز این شاخص روی عدد ۱۵۴ یعنی بازه ناسالم برای همه آحاد جامعه قرار داشت.

بر اساس این گزارش پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۱۴۴ روز هوای قابل قبول، ۱۰۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۱ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک و تنها ۲ روز هوای پاک را تجربه کردند.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به شرایط نسبتاً پایدار جوی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت و با حاکمیت جو آرام و پایدار در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد.

عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت؛ تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا یکشنبه ۲۰ آذرماه و افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

شرایط پایدار جوی و کاهش تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه ادامه خواهد یافت و با افزایش ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 726862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    پس چرا تعطیل نمیکنن شرکتهارو , مگه ما ریه هامون از اهن ساخته شده, لطفا تمام مشاغلین رو تعطیل کنن, لعنت به بی تدبیری و مدیرت افرادنالایق